Dag 5 (Assisi-Sassoferrato)

19 mei 2017 - Assisi, Italië

Vanmorgen vertrokken vanuit Assisi.
De weg proberen te vinden door het stadje heen ipv de Garmin te gebruiken. Niet handig, maar nu hebben we alles nogmaals gezien. Eenmaal op de route kwamen we na twee kilometer al bij de eerste klim van de dag ( col du fransisco)
Blijkbaar waren ze boven van mening dat we iets fout hadden gedaan. Pfff wat een klim gemiddeld 14% met uitschieters van 18%. En dat gedurende minimaal 3 kilometer. Hopelijk doen we vanaf nu alles goed voor de heren boven :-)
Eenmaal boven waren we lekker warm gefietst en werden we verwend met een geweldig uitzicht. Verder via een afdaling die zowaar nog sterker steiler was.
Na de afdaling eerst maar eens koffie gedronken, om energie op te doen voor de tweede klim. Deze klim leek op de kaart erg steil, maar gelukkig liep de beter. Maximaal 11%. Vervolgens doorgereden naar klim 3. Deze was ongeveer 5 kilometer maar liep heerlijk ongeveer 8%. Bovenop lag weer zo'n prachtig Italiaans bergdorp. Vanuit deze afdaling zijn we naar Gubio gefietst. Dit was onze pasta plek. Hier aangekomen bleek dat de 1000 miglia (dit is een race van allemaal oude race auto's) er op dat moment doorheen kwam. Vanachter ons bod pasta konden we dit prima volgen.
Nadat het buikje vol was waren we klaar voor de laatste klim van de dag. Dit bleek ook de route voor die oude auto's te zijn. Wel leuk klimmen, en dan regelmatig een auto van minimaal 70 jaar oud tegen te komen. De klim liep gelukkig mooi, en de afdaling bracht ons door een geweldig natuurpark, en dwars door de Apennijnen. Regelmatig gestopt om van het uitzicht te genieten. Eindbestemming is sassoferato. Wederom een prachtig oud dorp. En een prachtig b&b. Nu lekker eten en het vocht weer aanvullen.

1. Maureen:
    19 mei 2017
    Waar blijven de foto's?. :))