Dag 1 MURCIA LORCA

Rondreis Andalusie

IMG-20190517-WA0009

Murcia==>lorca.

90 km
De dag werd begonnen met een ontbijtje. Daarna klaar maken en vertrek. De eerste twee doelen waren: flessen water scoren en zien dat we Murcia uitkwamen. Murcia is de 7e stad van spanje, dus behoorlijk uitgestrekt.  Eenmaal in het buitengebied reden we over vlak land met allerlei gewassen. Voor ons lagen twee bergketens. Één links en één rechts voor ons. Die laatste werd het. Daar moesten we overheen. Heb HJ gedurende deze dag meerdere keren vervloekt. In de aanloop naar het massief passeerden we vele citroen boomgaarden.

IMG-20190517-WA0019

IMG-20190517-WA0018

En toen begon het echte werk. We hadden 1200 hoogtemeters te slechten gedurende een 14Km lange klim. Daar kwam dus letterlijk geen einde aan. Tijdens de aanloop was er een kleine hindernis. Een rotsachtig stukje van hooguit 20 meter, maar wel ontzettend stijl. Michel nam hem als eerste. Zijn achterwiel schoot weg en hij klapte regen de keien
 Meteen een ei op de knie. Opgeven was geen optie, dus Die bikkel ging gewoon door. Later, door de krachtinspanningen trok het ei weg. Ok, boven aangekomen op 1400 meter mochten we lang afdalen. Heerlijk. De laatste tientallen km's reden we weer over rotsachtige paden. Vanavond zullen we hard moeten ontspannen, na zo'n intensieve eerste dag.

IMG-20190517-WA0011IMG-20190517-WA0015DSC_1094DSC_1093Rondreis Andalusie

IMG-20190517-WA0025

1. Ben reijrink:
    14 mei 2019
    Succes allemaal, zorg voor mooie verhalen
  2. Henk-Jan:
    17 mei 2019
    Goedemorgen allemaal, een mooi fietsdag vandaag!
  3. Henk-Jan Moed:
    17 mei 2019
    Sorry voor het ongemak.de rest van de week wordt veel gemakkelijker 😀. Mooie foto's. Ben helemaal niet jaloers op jullie😔. Succes morgen
  4. Stefan Nijhuis:
    17 mei 2019
    Heftig mannen. Mooie foto's, succes voor morgen
  5. Karin:
    18 mei 2019
    Mooi verslag. Leuk om ons mee te nemen. Hopelijk geen knieklachten vandaag, Michel! Succes allen!💪💪