Weekend Sauerland

24 augustus 2017 - Sundern (Sauerland), Duitsland

19 en 20 Aug. zijn we met de hele groep (behalve Michel) twee dagen gaan fietsen in het Sauerland. Onze overnachting was Hotel Gut Funkenhof in Sundern.

Wij zijn zo vroeg vertrokken dat we om 9:00 al op de fiets zaten voor onze tocht van 125 km. De tocht hadden we van Bike arena Sauerland, Achteraf kun je beter zelf een route plannen. deze ging teveel over grote straten. Hierdoor kun je niet zoveel genieten van de omgeving.

In het begin zaten wel een paar mooie klimmen, maar in de rest van de tocht viel het tegen.

Nadien hebben we de hele route nog wel 3 keer na gefietst onder het genot van het plaatselijke drankje.

De volgende ochtend stond iedereen weer fris en ongeduldig te wachten om weer op de fiets te gaan.

Ditmaal was de route door ons zelf uitgezet. 60 km met bijna hetzelfde aantal hoogte meters. wat een mooie tocht bleek het te zijn. Kleine wegen, mooie fietspaden en zelfs een oude spoortunnel zaten in het parkoers.

Halverwege natuurlijk weer Koffie gedronken, om daarna aan het laatste stuk te beginnen. Meteen vanaf de koffie kwam de langste klim van de dag. en deze was ook redelijk steil. Na die klim gingen we een hele mooie weg door het bos omhoog. Wat mij betreft de mooiste klim van het weekend.

Al toetje kregen we die dag nog een heel vervelende steile klim te verwerken.

boven de 18%. Dit valt niet mee op de race, maar uiteindelijk is iedereen boven gekomen, en konden we de laatste kilometers lekker uit fietsen.

Tegen 14:00 waren we klaar om weer naar huis te rijden.

Al met al was het een heel geslaagd weekend. Voor een paar onder ons was dit de eerste ervaring met klimwerk. Deze zijn zo enthousiast geworden, dat ze nu al meer willen :-)

1. Maureen:
    24 augustus 2017
    Mooi geschrevenfijn dat niet verteld is, dat ik de laatste klim de fiets aan de hand had
  2. Licette hogt:
    24 augustus 2017
    Leuk verhaal. Was een mooie ervaring.
  3. FRANK VEEKAMP:
    25 augustus 2017
    Het was inderdaad een mooi weekend. Leuk dat er nog aan ons blog gedacht is!!