Dag 5 LETUR JUMILLA

Dag 5

DSC_1144

HOLA

BUENOS DIAS

Even een overzicht van de laatste paar dagen.

Dag 1. Een hemelse zware dag etappe
Dag 2. OFF OFF road wandel etappe
Dag 3. De koninginnenetappe
Dag 4. Suprise etappe met veel vallen   en opstaan.

Ik hoop dat we vandaag gespaard blijven zodat we nog een keer van deze mooie omgeving kunnen genieten.
De wijze heren gaan eerst in beraad en met behulp van helpdesk HJ uit Glanerburg wordt misschien de rit aangepast.
De route zal van Letur naar Jumilla gaan en de organisatie heeft inderdaad de rit aangepast en gekozen voor de verharde weg om zo nog meer slachtoffers te voorkomen. Dan kunnen toch met ons zevenen op 24 mei weer in Glanerbrug te arriveren.

Als de Guardia Civil ons vandaag aanhoudt en mocht er een fiets-rijtijdenwet bestaan dan worden we verplicht om ter plekke een rustdag te nemen. Maar tijdens deze vakantie gelden geen ALS of EN maar gewoon het lijntje van Garmin volgen.  We stappen s'morgens al om 9 uur op de fiets en stappen tegen  19 uur er af, 10 uur met je kont op het zadel zitten is niet altijd even lekker.

Onze "rustetappe" van vandaag begint met een relaxt ontbijtje bij de plaatselijke bakker

DSC_1139

en nu maar hopen dat de organisatoren hun woord houden, want ze zijn de afgelopen dagen al verschillende malen het padje kwijt geraakt (stelletje gekken).
Nog maar net het ontbijt achter de kiezen of daar krijgen we de eerste klim al voor de kiezen (stelletje gekken). Ondanks de zware klim gaat de rit naar onze eerstepleisterplaats, Hellin, voorspoedig. Om 12.30 uur hebben we de eerste 50 kilometer al in de pocket en genieten van een bak koffie. Axel heeft tijd om zijn pedalen bij de plaatselijke fietsermaker te laten vervangen. Na de stop ging hij als de brandweer, kilometers kopwerk was voor hem een koud kunstje. Dit is wel heel verdacht.
Na nog eens 50 kilometer en in totaal 1200 hoogte meters komen we om 15.30 uur in Jumilla aan om te genieten van meerdere heerlijke koude cervezas

20190521_152737

en verschillende tapas. Maar goed ook dat we optijd binnen waren want we werden toch beloond met een regen, hagel, onweersbui waar we niet in hadden willen zitten het ging echt goed tekeer, overstromingen en met stoplichten helemaal van het padje.

We gaan er een gezellige avond van maken en zien wel wat morgen brengt, met of zonder pien in de plet.

SALUDOS  SEGUIDORES

DSC_1140DSC_1142 DSC_1138

1. Paul kamphuis:
    22 mei 2019
    ziet er allemaal geweldig uit. De voorlaatste dag en de beentjes zullen langzaam wel gevoelig worden. Geniet ervan en veel plezier nog. En mooie verhalen met mooie foto's.
  2. Henk-Jan:
    22 mei 2019
    Leuk hoor zoals jullie dit bijhouden. Leuke uitdagingen elke dag wat gepaard gaat met nodig inspanning en ook ontspanning 👍🏼🍻
  3. Menno:
    23 mei 2019
    Klinkt goed! Succes en veel plezier de laatste dagen!