Dag 3 (Rieti-Montecchio)

17 mei 2017 - Rieti, Italië

Dag 3 : vanuit Retie naaf montecchio. De koninginne rit. Dat was ons door de organisatie beloofd. En dat bleek niet overdreven. Na een half uur fietsen begonnen we aan de eerste col. Maar 5 à 6 %, en wel 8 km lang. Bleek achteraf een opwarmetje. Bij 6% heb je nog wel de mogelijkheid om om je heen te kijken en te genieten van de omgeving, die vandaag niet alleen oogstrelend mooi was , maar ook ontzettend gevarieerd. De pauze hielden we onder de vijgenbomen in een boomgaard. Da's pas genieten. Tijd voor een uitgebreide lunch ontbrak. Direct na de pauze kwam onverwachts een kuitenbijtertje van 15%. Oei, dat was wennen. Daarna een tijd lang glooiend landschap, gevolgd door het snoepje van de dag. De organisatie had namelijk een avontuur beloofd en dat kregen we . Links uit de flank een rotspad op. Ja, een rotspad. Scherpe stenen afgewisseld met grind en stukken rots. Er kwam geen eind aan. Was dus na een tijdje ook niet meer grappig. Elke keer dat we dachten de top bereikt te hebben, keek je weer tegen een puist aan waar we overheen moesten. Gelukkig straft God onmiddellijk. Een van de organisatoren reed lek. Uiteindelijk dan toch de top bereikt en met de afdaling begonnen. Ook geen pretje, trouwens. Die afdaling was namelijk samengesteld uit hetzelfde materiaal als de beklimming. Uiteindelijk volgde na nog een stukje van 20% de beloning : een fles Peroni van 0.66 liter

1. Maureen:
    17 mei 2017
    Ziet er weer geweldig en zwaar uit!! En wat een overnachtingsplek!