Dag 2 (Anticoli Corrado-Rieti)

16 mei 2017 - Anticoli Corrado, Italië

Na een prachtige overnachting in Antica locandra Arcos in het idilische bergdorpje Anticolo Corrado zijn we weer op pad gegaan. Natuurlijk niet voordat we van het ontbijt hebben genoten. Strak blauwe lucht met flarden mist in het dal. 2 kilometer afdalen en dan rechtsaf richting Rieti. Ruim 70 kilometer voor de boeg. Na de hectiek van het verkeer rondom Rome vandaag heerlijk rustige​ wegen. Geen vieze uitlaat gassen en stinkende auto's tijdens het klimmen. Het eerste gedeelte 1 echt klimmetje. Dan richting een stuwmeer waar we om de 2 kilometer stopten om foto's te maken, sanitaire stop, fruithalen bij de plaatselijke groenteboer en rusten in een parkje. Alsof dat niet genoeg is ook Axel tegemoet gekomen met een pasta maaltijd met zelfgemaakte pasta van de vrouw des huisjes. Vanaf hier dan toch nog maar een stukje serieus fietsen. Op naar het hoogste punt van de dag. Bijna 800 meter hoog. Het begin van de klim liep lekker. zo'n 5 a 6 procent. Maar het laatste gedeelte liep dit op naar 11 procent. Tijdens de klim een mooi uitzicht op de omringende bergen. Hierna 5 kilometer afdalen naar Rieti. Na de spullen te hebben gedropped in het hotel gevraagd waar het centrum was aan een local. Het centrum van Rieti of Italië vroeg ze. Het blijkt dus dat we hier precies in het midden van Italië zitten. Waarvan akte!! Morgen wacht ons een zware dag met volgens de computer 2500 hoogte meters. Vandaag 900 hoogte meters gehad dus dat belooft nog wel wat. Wordt vervolgd.

1. Maureen:
    16 mei 2017