Dag 1 (Rome-Anticoli Corrado)

15 mei 2017 - Rome, Italië

Vanmorgen 7:30 eruit, douche nemen en aan het ontbijtbuffet, en wat voor één. Daarna afrekenen wat we gisteren op gedronken hebben. Wilden ze niet hebben. You are out friends :-) en vervolgens brachten ze ons naar het depot van schenker waar onze fietsen stonden. Uiteindelijk is het ons gelukt om ze toch wat geld te geven voor de drank en de geweldige service. Wat een ontzettend lieve mensen waren dat.
Vervolgens hebben we onze fietsen uit de dozen gehaald en klaar gemaakt.
Om 10:00 kon het eindelijk beginnen.
Helaas moet je de drukte uit zien te komen, en dat duurde heel lang.
Het weer was geweldig. Boven de 30 graden in de zon. Wat ons erg opviel vandaag is dat overal op de wegen rond Rome heel jonge Afrikaanse meisjes staan die bijna naakt langs de weg staan om"klanten" te strikken. Te walgelijk om te zien.Rond 1300 hadden we de langste klim van de dag. Erg vervelend. Drukke weg met veel verkeer. Dus veel uitlaat gassen en stank. Daarnaast bleef de warmte ook hangen.
Na deze klim kwamen we in de plaats Tivoli. Na deze plaats werd het eindelijk rustig op de weg. Op 15 kilometer voor het eind nog even een glaasje fris ( Axel zijn eigen favoriet) genuttigd, en daarna richting ons slaap adres. Hiervoor moest de laatste 2 kilometer nog even een mooie klim met haarspeld bochten genomen worden.
Onze overnachting is een prachtig hotel uit 1800 met een waanzinnig uitzicht.
Na lekker te hebben gedoucht nu paar biertjes, en dan op naar de pizza van dag twee:-)
Tot morgen.