Dag 2 LORCA ORCE

18 mei 2019 - Lorca, Spanje

Dag 2 lorca ==> Orce

Geslapen in een 4 sterren hotel in Lorca. Dat zal waarschijnlijk ook wel het laatste adres zijn met enige luxe omdat het gemiddelde bedrag per overnachting niet boven de 25 euro komt deze week.😀. We zijn hier begonnen met een prima ontbijt en dat bleek achteraf niet overbodig. Mooi op tijd begonnen uit Lorca zodat we vandaag iets eerder aan het bier zouden kunnen. Het begon lekker over een asfalt straat die rustig naar boven hobbelde. Dan steil dan  weer een momentje van rust. De eerste helft van de eerste klim gehad en dat boodt perspectief. Hierna van het asfalt af en onverhard verder. Dit viel zwaar tegen. Erg steile stukken. Roberto, Michel en Jeroen allemaal onderuit gegaan. Gelukkig goed afgelopen. Na een uur of 2 door het bergachtige gebied te hebben gefiets hield het pad op en volgens de gps moest er wel een pad zijn. Toch maar de gps gevolgd maar dit werd 1 kilometer lopen door een volledig onbegaanbare omgeving.

IMG-20190518-WA0044

IMG-20190518-WA0030IMG-20190518-WA0007

Er werd zelfs geappt met Henk Jan die als hulp vanuit Glanerbrug ons tips heeft gegeven om verhard verder te fietsen richting Orce omdat de rest ook onverhard zou zijn. Tussentijds in een ( spaarzaam)  plaatsje nog een hamburger gegeten om het laatste stuk te volbrengen. Een klim van ca 8 km zaten we weer op een hoogte van 1250 mtr.  De omgeving was hier echt prachtig. Volgens de gps was het na de top afdalen tot aan Orce. Het liep heel licht naar beneden maar dat voordeel werd teniet gedaan door een snoeiharde wind tegen en dat 25 km lang. 96 kilometers en 2000 hoogte meters kwamen we om 20.15 aan in Orce. Allen behoorliijk naar de kloten.  Nu 22,30 uur  hebben we net ons eten naar binnen gewerkt. Op naar morgen. Zal weer wat worden.😊

Dag 2

DSC_1114DSC_1112DSC_1106DSC_1107DSC_1099

DSC_1107IMG-20190518-WA0043

IMG-20190518-WA0024

1. Maureen:
    19 mei 2019
    18 mei 2019
    Wow wat een dag🥵 maar ziet er prachtig uit. Slaap lekker jongens, zal wel lukken!!!
  2. Karin:
    19 mei 2019
    Wat een bikkels!💪💪💪 Hoop op een wat rustiger dagje morgen. Succes weer!👍